Mielőtt megtervezed, mit, hol, milyen környezetben fotózol majd a pályázathoz, vagy már válogatod a képeket, zsűritagjaink röviden összefoglalják, mire érdemes figyelned. Elsőként Kálló Péter, fotográfus, többek mellett a Balance Project atyja.
Egy jó drónfotó
2019-ben már nem csak arról szól, hogy elemelkedtünk a földről, és ráeszmélünk, hogy a kameránk nagyon magasról tud képeket készíteni. A drónok ilyen szintű elterjedésével a drónfotó nem egy cél, hanem eszköz arra, hogy a gondolatainkat kifejezzük. Mint minden fotográfia, ez is a mondanivalóról és a kreativitásról szól. Azt várom az idei pályázattól, hogy új és ötletes megvalósításokkal találkozzak.
Domonkos Sándor - Kritikus Tömeg
A teljes zsűri nevében nem beszélhetek, hiszen mindenki saját értékszempontok alapján dönt, de számomra a legfontosabb az egyediség.
A pályázók törekedjenek a sablonokból való kilépésre! Keressék az új ötleteket és perspektívákat. A saját munkáimban engem nagyon érdekelnek
a textúrák, a föld vagy a városi környezet által kiadott formák
melyek eddig nehezen voltak megmutathatók, de drónokkal már könnyedén elérhetőek; valamint olyan témák, melyek eddig nem voltak láthatóak. A szokásos, sokszor lefényképezett “Szabadság-szobor felülről”-szerű témák szerintem kerülendők, az időtálló mondanivalójú, művészi megvalósítású képek azok, amik követendők és jó eséllyel indulnak nálam a fődíjért.
Fotó: Orbán Péter
A tavalyi pályázatnál kiderült, hogy kellő kreativitással olyan történeteket is el lehet mesélni, olyan izgalmas és egyedi képeket készítenek a hazai fotográfusok, melyek egy országos pályázatonvalóban megállják a helyüket."