Mielőtt megtervezed, mit, hol, milyen környezetben fotózol majd a pályázathoz, vagy már válogatod a képeket, zsűritagjaink röviden összefoglalják, mire érdemes figyelned. A következőkben Damak Ferenc szempontjait ismerhetitek meg. A MyActionCam alapítója tapasztalt drónpilóta, a fotózáson kívül a drónok üzleti, ipari felhasználása sem áll távol tőle, nem meglepő hát, hogy ő a technikai határok feszegetését emelte ki.
A jó drónfotó kihasznál minden adottságot, amivel különbözni tud a hagyományos technológiával készült fényképektől.
Én ezért azt javasolnám a pályázóknak, hogy legyenek bátrak, kreatívak! Kísérletezzenek bátran, és ne csak a szokatlan perspektívával: mára már drónfotóból is több ezret találni a neten, és a madártávlatra való rácsodálkozás önmagában egy kicsit már idejétmúlt. Fontos az egyedi ötlet, a mögöttes gondolatok megvalósítása. Illetve érdemes kihasználni a drón azon lehetőségét, hogy mozgásban is tud fényképet készíteni.
(Fotó: Damak Ferenc)
Kimondottan szeretem a dinamikus drónfotókat, amiken történik valami, a témának van iránya, sebessége, célja, a fotós pedig mert kockáztatni, esetleg szerencséje is volt, és elkapta a pillanatot.
Szintén a kísérletezésről szól az új kategória, amit idén vezettünk be: a speciális fotók közé várunk mindent, ami új, szokatlan, izgalmas, és kihasználja a technika vívmányait. Bátran feltölthetitek ide a különleges felbontású fotókat, szférikus panorámaképeket (ezekre külön megjelenítőt is találtunk), a „flatland” néven ismert kompozíciókat, vagy egyéb, olyan egyedi megvalósítású alkotásokat, amik a manipuláció tilalma miatt a normál kategóriába nem fértek volna bele, de esetükben a szerkesztés továbbra sem torzító filterezést vagy a témát is manipuláló photoshopos megoldásokat jelent.
Én bízom benne, hogy idénre már a hazai drónfotósok is ki mertek lépni a konvenciók és szimpla tájképek világából, és
olyan izgalmas alkotásokat üdvözölhetünk majd a nyertes képek között, amik pár év múlva trendteremtő alapművekként vonulnak be a művészeti ág rövid történetébe.”